Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 13 september 2011

Levensduur van een keuken

Daarnet had ik een klant in de winkel voor een nieuwe keuken, nu is dat (gelukkig) niet zo bijzonder maar wat me opviel dat het in een vrij jonge wijk was. De klant gaf het al aan, de huidige keuken was 10 jaar. Dit was een (zal de naam en het merk maar niet noemen) keuken gekocht bij een bekend bedrijf in de buurt met apparaten van de duurdere Duitse merken (zal ook die namen maar niet noemen). Feit was dat de keuken nu na 10 jaar al versleten was.

Het ging om een folie keuken, ok zult u denken dat wisten we al. Maar ook de apparaten waren al versleten. De vaatwasser had klant 2 jaar terug trouwens al moeten vervangen.

Nou, moet ik eerlijk zeggen dat ik dit toch wel schandalig snel vind. Echt een product van onze consumptie maatschappij. Bij deze nog een tip; koop nooit een folie keuken. Heb het zelf ook al op mijn site gezet dat ik zelf ook geen folie keukens wil verkopen. Snaidero geeft 10 jaar garantie op de keukens, dus om servicekosten te voorkomen is het beter om geen inferieur materiaal toe te passen.

Qua apparaten kun je (vind ik) beter iets beters kopen, laat je daar echt goed in voorlichten. Want het merk alleen zegt niet alles helaas. Ook bij de bekende Duitse merken zijn er kwaliteitsverschillen in het eigen assortiment. Met andere woorden (ik probeer het zo neutraal mogelijk te omschrijven), als je een merk x vaatwasser instapmodel hebt van 550 Euro dan krijg je een kunststof kuip in de vaatwasser en ontbreekt er een hoop isolatie. Met andere woorden, een lawaaibak.

Bij hetzelfde merk x kun je ook een fantastische topmodel vaatwasser kopen voor zeg 1000 Euro die kwalitatief echt goed in elkaar steekt. Hetzelfde merk, maar een totaal ander product.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten