Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 4 november 2011

Panorama kookplaten bij de Snaidero Concept Store

Vaak is het dringen geblazen als je aan het koken bent (met name als je geen stoomoven hebt). Op dit moment zijn er echter hele leuke panorama kookplaten te koop. Hierbij zijn de kookzones naast elkaar geplaatst en niet achter elkaar zoals bij een traditionele kookplaat. Door deze panorama opstelling kun je tijdens het koken ook in alle pannen kijken, ze staan immers allemaal vooraan. Ook is er veel meer ruimte voor grotere pannen. Heel handig dus en veilig (je hoeft niet meer over de voorste pan te reiken als je de achterste nodig hebt. En last, but not least; het er wel heel strak uit.


Hierboven ziet u dat de panorama gaskookplaat is ingelast in het roestvrijstalen aanrechtblad.


Bij bovenstaande keuken in Antwerpen is de panorama gaskookplaat vlak geïntegreerd in het Corian aanrechtblad.


Op de bovenstaande Snaidero Terra Bianco keuken is eveneens een panorama gaskookplaat toegepast. Zowel in de showroom opstelling nu (ik wil showroomkeukens nogal `s wisselen en aanpassen dus het wisselt wel eens) als in de Snaidero Terra die ik in Antwerpen heb geleverd heb ik juist de inductie versie van de panorama kookplaat gemonteerd.




Je kunt je kookplaten eventueel ook los als pitten naast elkaar inplannen zoals op bovenstaande foto`s is gebeurd. Qua kookbreedte kom je dan wel wat verder uit, tussen de individuele zones moet immers wel een beetje "vlees" overblijven.

Wat ik wel vind is dat je bij een panorama kookplaat heel goed rekening moet houden met de breedte van de dampkap. Bij deze Snaidero keuken in Antwerpen met panorama gaskookplaat heb ik daarom juist twee afzuigkappen naast elkaar ingepland. Ook een ietwat bredere afzuigkap is natuurlijk een optie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten