Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

zaterdag 21 april 2012

Bezoek Eurocucina afgerond

Inmiddels ben ik weer terug in Nederland na het bezoek aan de Eurocucina in Milaan. Ik heb er veel gezien en uiteraard ook veel foto`s van Italiaansde design keukens gemaakt. Een selectie hiervan hoop ik op deze pagina plaatsen.

Bij Snaidero op de stand heb ik een heleboel gezien en gehoord. Dat was erg leuk. Wat me wel opviel was dat de beurs an-sich veel minder druk was als vorige jaren. Op de stand bij Snaidero hadden ze het er over dat er 13 procent minder beursbezoek was als vorige keer, `t voelde voor mij als nog een groter verschil. Bij de Snaidero stand binnen was het wel dringen, maar verder was het op de beurs echt minder druk als anders.


Voor de standhouders is het nogal kostbaar om op de beurs te staan (1000 Euro per m²), dus daarom hebben een aantal leveranciers besloten dit jaar niet meer mee te doen. Ik denk dat het daarom bij Snaidero zelf daarom dit jaar extra druk was op de stand. De stand van Snaidero was 800m² groot, dus `t was best een investering. Het was voor mij zelf wel leuk om even met Pietro Arosio te kunnen praten, dit is een nieuwe ontwerper voor Snaidero. Ook van Paolo Pininfarina stonden er opstellingen, maar hem had ik natuurlijk al eerder gesproken.

De bedrijven die dit jaar niet meededen met de Eurocucina (zoals Arclinea, Boffi en Bulthaup) maar er voor gekozen hadden om in de stad zelf wat te organiseren uit prijsoverwegingen hadden helemaal pech. Het regende (in ieder geval toen ik er was) pijpestelen. Dan ga je natuurlijk niet door de stad slenteren.


Bovenstaande foto heb ik trouwens bij Comprex gemaakt. Gasten mochten er op een keuken schrijven. Foto`s mocht je er maken, maar men wilde de foto wel graag zelf hebben. Ik moet `m dus nog doorsturen binnenkort.

Wat me ook opviel op de beurs was dat er veel opgesteld werd voor de Russische markt. Gewoon omdat `t (voor onze begrippen) nogal protserig overkomt zoals de onderstaande keuken op de stand van Siematic (sorry voor de lage foto kwaliteit, `t is maar met de telefoon gemaakt).


Nogmaals, meer foto`s volgen binnenkort... De foto`s van onderweg heb ik trouwens hier geplaatst.