Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

maandag 10 september 2012

Neff K5920D1 Amerikaanse koelkast

Afgelopen zaterdag hebben Jan en Joop een Neff Amerikaanse koelkast gemonteerd in mijn bijkeuken thuis. In de keuken zelf heb ik veel ramen, er kon daarom geen hoge kast in de keuken zelf geplaatst worden. Ik had maar een kleine onderbouw koelkast (zo`n ladekoelkast van Míele), maar die was voor een gezin met 2 kindjes gewoon veel te klein. In de bijkeuken had ik een losse vriezer gezet, maar die plaats is nu dus omgeruild voor de Amerikaanse koelkast. Jan en Joop hebben de nieuwe koelkast naast de wasmachine achter schuifdeuren gezet. De koelkast in de gewone keuken is nu bevorderd tot "kelderkoelkast" voor groente en fruit. Het voordeel van de "Amerikaan" is dat je gewoon lekker veel koelkast hebt in 1 machine. Vroeger gebruikten ze veel stroom, maar de Neff K5920D1 zit op energieklasse A+. Ik moet `t nog eens uitrekenen, maar ik denk zomaar dat een koelkast in de keuken en een aparte extra koelkast/vriezer in de schuur en bijkeuken wel eens net zo duur danwel duurder is.
Verschillen met gewone koelkasten zijn er natuurlijk wel. De "Amerikaan" is bijvoorbeeld luidruchtiger. Dit komt onder andere door de No-Frost (geen rijpvorming betekent dat) die door het apparaat blaast. Ook de geforceerde ventilatie door de plint is niet geruisloos. Bij normale inbouw koelkasten gaat de ventilatie achter/boven het apparaat weg, hierdoor heb je een plintrooster nodig als je de koelkast inbouwt aan de bovenkant. Bij de Amerikaanse koelkast is dat dus niet nodig. Ik verkoop deze Amerikaanse koelkast vrij regelmatig, maar ik denk (nu ik hem zelf heb) dat ik er wel eens nog meer kan gaan verkopen. Het is wel een heel fijn apparaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten