Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

woensdag 14 november 2012

Tips voor diepere aanrechtbladen

Bij veel Italiaanse design keukens gebruik ik bladdieptes die dieper zijn als de standaard 60cm. Extra bladruimte is gewoon super handig als je aan het koken bent, ook toont het veel "royaler" vind ik. Maar wat doe je dan met de "gebakken lucht" onder het blad? Bij het normale Snaidero pakket (Kube en Zeta) kun je dan er voor kiezen om de diepte van de kast aan te passen. Dit heb ik dus ook gedaan bij de wit hoogglans showroomkeuken op onderstaande foto.
Deze diepere kast gebruikt zo`n 75cm ruimte (dieper heeft Snaidero niet). Diepere onderkasten zijn wat mij betreft altijd met lades, bij een normale onderkast met legplank lijkt me de extra diepte niet zo`n toegevoegde waarde hebben. Voor "Sistema 22" keukens echter (modellen zoals Orange, Way, Code, nieuwe Idea 40 etc) heeft Snaidero die mogelijkheid voor diepere kasten helaas niet. Je krijgt dan dus een "gat" achter je kast en dat vind ik dan toch een soort "gebakken lucht".
Om toch iets met die ruimte te doen kun je hier accessoires voor inbouwen in het blad. Zo heeft Snaidero hier voor een aluminium opslag "container" die dus een klep heeft op het blad. Of een messenblok (zie eiland van bovenstaande Snaidero Skyline) en flessenhouder. De snijplanken houder vind ik zelf ook wel heel mooi. Vroeger had ik dat in m`n Snaidero Idea showroomkeuken gemonteerd (heb ik toen als showroom model verkocht aan een klant in Amsterdam).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten