Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

zaterdag 2 maart 2013

"Spelregels btw aktie"

Regelmatig bellen klanten op om te vragen hoe het nu zit met de btw verlaging naar 6%. Ik heb hier al eerder over geblogd. Inmiddels heb ik het besluit aangaande de BTW op pdf, maar in het kort komt het hier op neer: Het 6%-tarief is van 1 maart 2013 tot 1 maart 2014 van toepassing op de arbeidskosten bij renovatie en herstel van woningen ouder dan twee jaar. Het moment van afronden van de dienst telt voor bepaling van het btw-tarief. Dit houdt dus in dat voor de montagekosten van projecten die begonnen zijn vóór 1 maart 2013 (vandaag dus), maar worden afgerond ná vandaag ook het lagere tarief geldt. Het lage tarief geldt echter niet voor mensen met een woning jonger als 2 jaar. Bijzonder is dat het 6%-tarief ook geldt voor: - Het ontwerpen en vervaardigen van bouwtekeningen door architecten en dergelijke ondernemers mits zij tevens de renovatie van de woning begeleiden. - De arbeidskosten van de in opdracht van de opdrachtgever op maat gemaakte goederen die een onderdeel gaan vormen van de woning. Dit geldt zowel voor de op locatie vervaardigde goederen als de in de eigen bedrijf vervaardigde goederen. Hierbij valt te denken aan inbouwkasten, deuren, kozijnen en dakkapellen. - De arbeidskosten van hoveniers voor het aanleggen en onderhouden van tuinen. Deze informatie heb ik trouwens gekregen van een klant van mij. Deze meneer werkt bij DRV, hiervoor mijn dank dus. In de Telegraaf stond er trouwens ook een stukje over de btw verlaging, misschien wel handig omdat het wat minder formeel is omschreven als de pdf.
Bovenstaande foto heb ik trouwens gemaakt op de Batibouw in Brussel. M`n klant die mee was (Ronald) vond het heel mooi, dus daarom toch maar even op de foto gezet. Ik vond het wat weg hebben van de Code keuken van Snaidero.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten