Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 20 mei 2014

Tongfilet uit de stoomoven

Een poosje terug is er een uitzending van "de Keuringsdienst van waarde" geweest over tongfilet. Nu wordt er door de vissers hier op Arnemuiden veel op tong gevist, vandaar dat ik deze uitzending heb bekeken.


De tong waar het in de uitzending eigenlijk over gaat komt echter niet uit Arnemuiden, maar uit Afrika. Deze tong noemen ze Atlantische Tong en deze vis lijkt op onze Noordzee tong. Een klant van mij (Michel) importeert deze vis uit Afrika. Deze relatief goedkope Atlantische tong wordt (onder andere) in Nederland gebruikt als alternatief op de echte Noordzeevis. De consument merkt overigens geen verschil.


Vanmorgen heeft Michel een paar dozen Atlantische tong uit Gambia hier bezorgd. Z`n aanstaande vrouw kijkt altijd naar de filmpjes die ik maak voor de hoge druk stoomoven. Ze vinden het wel een goed idee als ik een keer hun Atlantische tong gebruik in zo`n video. Hier onder nog even de video over kabeljauw als voorbeeld (zoiets moet het dus gaan worden).



Van weer een andere klant hoop ik deze week nog een voorraadje verse Noordzee tong te krijgen. Hiermee wil ik wat gaan oefenen voor een goed recept voor tongfilet. Zodra ik daar mee klaar ben wil ik de nieuwe video gaan opnemen in een Snaidero keuken met hoge druk stoomoven. Wordt dus vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten