Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

zaterdag 24 mei 2014

Tongfilet uit de stoomoven

Een klant van mij met een hoge druk stoomoven vroeg vorig jaar hoe Tong in de stoomoven klaargemaakt moet worden. Ik had toen het recept ingescand en op het blog gezet. Laatst even gevraagd, maar ze had het nog steeds niet met de stoomoven gedaan. Ze gebruikte nog steeds een pan om tong te bereiden. Om het nóg makkelijker te maken heb ik daarom bedacht om een video te maken zodat klanten kunnen zien hoe je tong klaar maakt in de stoomoven.


Dus eerst wat klanten opgebeld voor goede vis. Afgelopen dinsdag kwamen Aura en Michel Atlantische tongfilet uit Gambia brengen die ik mag gebruiken voor m`n kookvideo`s (Michel importeert die vis uit Gambia). Gistermiddag werd ik bezocht door Hannah en Erwin, weer andere klanten die eveneens werkzaam zijn in de vis. Ze zijn eigenaar van een visserschip en hadden een emmer superverse tong meegenomen uit de Noordzee. Bedankt hoor!

De Noordzee tongen van Hannah en Erwin zijn inmiddels gefileerd, hierboven zie je m`n zwager Denny aan het werk. Denny is de oudere broer van de visser die de kabeljauw fileerde voor de kabeljauw video laatst aan boord van de ARM-46. Nadat ik de kunst van Denny heb afgekeken heb ik natuurlijk zelf ook nog vissen gefileerd.


De vis van Michel wordt gefileerd in Gambia, dus dat hoeven de klanten niet meer te doen. Mocht je geen zin hebben om zelf de tong te fileren; in de viswinkel kun je natuurlijk vragen of ze de vis voor je willen fileren. Tong is een andere vis als Kabeljauw, je rendement "vlees" is dus wat lager. Het is echt een afgetraind visje. Zelfs online wordt de vis gefileerd aangeboden.

Hier een linkje wat ik vond voor gefileerde "Gambia" tong van Michel.

Hier een linkje wat ik vond voor gefileerde Noordzee tong.

Ik hoop dit weekend nog even wat te oefenen met m`n tongrecept en ik hoop dan binnenkort de opname te doen met de cameraman. Het resultaat wil ik straks op deze pagina over tongfilet uit de stoomoven zetten. De bedoeling is dat er een video uit komt ongeveer als onderstaande video over de mossels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten