Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

woensdag 16 juli 2014

Mosselseizoen geopend

Het mosselseizoen is inmiddels weer officieel geopend. Het mosselseizoen loopt door tot medio maart in het nieuwe jaar. Hoe later in het seizoen hoe minder de mosseltjes worden (ze worden wat magerder). Vandaar dat de "late" mossels vaak gebruikt worden voor de conserven. Vandaar dat het juist nu de tijd is voor deze Zeeuwse lekkernij. Vandaag is er in elk geval zo`n 400 ton mosselen verkocht in Yerseke.


Voor de mensen met een hoge druk stoomoven is het helemaal feest met die Zeeuwse mosseltjes. Je maakt ze echt heel eenvoudig klaar; 1 minuut "puur" in de gaatjespan op 120 graden. Bekijk het maar op onderstaande video.



Een klant van mij was al naar de Roem van Yerseke gereden om verse mossels te halen. Ze schreef (op Facebook) dat de mossels dit jaar heel erg lekker zijn zoals jullie hier onder kunnen lezen.


Klik hier voor tips met de Míele hoge druk stoomoven.

1 opmerking:

  1. Super handig het filmpje! Zelf heb ik ze pas gegeten bij een restaurant in Zevenbergen en ik heb er heerlijk van genoten. Nu ga ik ze een keer zelf maken thuis.

    BeantwoordenVerwijderen