Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

maandag 21 september 2015

Showroomkeuken S100 in roestvrijstaal

Tijdens mijn "werkvakantie" is de S100 showroomkeuken vervangen door monteur Niklas. De "oude" showroomkeuken opstelling is inmiddels gemonteerd bij de klant van project 684 in Warmond.


In de originele configuratie is er een apparatenset van 3 x 60 naast elkaar gemonteerd (bovenstaande foto). Een grote oven/verhoogd ingebouwde vaatwasser/druk stoomoven/servieswarmer en koffiemachine. Omdat we nu echter de Neff FullSteam oven hebben is een hoge druk stoomoven niet voor iedereen meer een "must". Ook vinden sommige klanten het niet zo`n mooi gezicht zo`n ronde stoomoven.

Daarom heb ik nu een variant neergezet met de hoge druk stoomoven uit het zicht (foto hier onder).


Eigenlijk vind ik het wel strakker zo zonder de hoge druk stoomoven in het midden. En qua ontwerp is er ook wat voor te zeggen. Ik heb nu een ladeblok (2x90cm) van 180cm op het eiland wat je ziet als je aan komt lopen, dan een 180cm rvs werkvlak en daarachter een (3x60cm) 180cm deel hoge kasten met doorlopende rvs deuren (zonder inbouwapparaten dus). Rechts van het ladeblok is 120cm overhangend corian werkblad wat weer strookt met de 120cm (2x60cm) inbouwapparaten in de hoge kasten wand.

Ben ik dan gestopt met de hoge druk stoomoven? Nee hoor! Ik bied hem nu ook aan achter de vouwdeuren met een pantrykast oplossing (zie foto hier onder). De vaatwasser kan dan gelijk op hoogte worden ingebouwd.


Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. De "oude" of de "nieuwe" oplossing?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten