Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 6 november 2015

Oven schoonmaken met Neff Pyrolyse

Sinds kort heeft Neff ook ovens met een pyrolyse functie. Inmiddels heb ik de eerste Snaidero keukens met zo`n Neff Pyrolyse oven uitgeleverd, zoals bijvoorbeeld deze S100 keuken in Capelle aan den IJssel.


Op de onderstaande video over VarioSteam en Fullsteam ovens van Neff heb ik het in het kort al uitgelegd. Pyrolyse houdt in dat de oven door middel van een "crematorium stand" extreem goed schoongemaakt wordt. Ik ken weinig mensen die graag een oven schoonmaken, dus ik kan me voorstellen dat veel klanten blij worden van deze Pyrolyse functie.



De pyrolyse functie gebruik je normaal gesproken eens in de 2 á 3 maanden en het kost ongeveer 1 euro per keer (ca. 4 kilowattuur). Waar je wel rekening mee moet houden is:

Dingen kunnen branden:

Losse voedselresten, vet en vleessap kunnen tijdens de pyrolyse reiniging vlam vatten. Verwijder voordat de reiniging start altijd de grove verontreiniging uit de binnenruimte en van de toebehoren.

Je kunt jezelf branden aan de oven:

De buitenkant van het apparaat wordt zeer heet tijdens het reinigen met pyrolyse. Nooit brandbare voorwerpen, zoals bijv. droogdoeken, aan de deurgreep hangen. De voorzijde van het apparaat vrij houden. Zorg er bijvoorbeeld voor dat er geen kinderen in de buurt zijn.

Antiaanbaklaag van bakplaten e.d. kan gas vrij laten komen

De buitenkant van het apparaat wordt zeer heet tijdens het reinigen met pyrolyse. De antiaanbaklaag van bakplaten en vormen wordt aangetast en er ontstaan giftige gassen. Laat dus alleen de geëmailleerde bakplaten in de oven zitten!

Ovenroosters mogen niet in de oven blijven!

Ovenroosters kunnen niet tegen de warmte die pyrolyse met zich mee brengt. Ze gaan immers verkleuren.


Volgende week hoop ik samen met Maarten (de Neff kok) de pyrolyse functie hier zo`n Neff oven te gaan proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten