Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

zaterdag 28 november 2015

Greeploos openen koelkast

Zoals jullie weten was ik de afgelopen week op bezoek bij Snaidero in Italië. Ik heb verschillende noviteiten gezien, met name op het gebied van accessoires en technische snufjes. Zo had ik eerder deze week al de oplossing voor wijnglazen op het blog gezet.


Deze keer een nieuwe oplossing voor het openen van de koelkast. De vaatwasser kon ik al automatisch openen, maar nu dus ook de koelkast. Als je een S100 keuken in roestvrijstaal hebt dan heb je een dikke rvs greep nodig om de koelkast open te krijgen (voor de symmetrie heb ik hem ook op de voorraadkast gezet).


Persoonlijk vind ik zo`n greep wel stoer, maar niet iedereen denkt er zo over. Greeplijsten zoals bij de S18 keuken heb ik niet voor m`n roestvrijstalen kasten. Zodoende is de nieuwe automatische opening voor de koelkast misschien een leuke aanvulling.


Boven het apparaat zit een soort kastje met een uitwerper (hier onder een close-up). Deze uitwerper duwt de deur van de koelkast open zodat je geen greep nodig hebt.


Hier onder nog een "telefoonvideo" om uit te leggen hoe de automatische opening van de koelkast werkt. Tenslotte, ik zag dat deze servodrive opening nu ook op een apothekerskast kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten