Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

zaterdag 27 februari 2016

Zalm uit de Neff FullSteam oven

Latertje voor het blogberichtje voor vandaag. M`n laatste klant is nog maar net weg vandaar.

Mijn jongere broer bracht vandaag een groot stuk wilde zalm naar de zaak. Die heb ik dus mooi kunnen proberen in de Neff Fullsteam oven. An-sich natuurlijk niet zo moeilijk. Gewoon gaatjespan invetten met wat olie (zodat het vel niet blijft plakken) en dan 7 minuten op 85 graden stomen.


Maar een Neff FullSteam oven is natuurlijk ook tegelijk VarioSteam oven (andersom dus niet). Ik heb dus ook de VarioSteam functie uitgeprobeerd met m`n klanten. Dus de grill vol aan (250 graden) en ook tegelijk stomen (eveneens hoogste stand). Dit heb ik gedaan nadat ik de vis al had gestoomd. De grill is snel op temperatuur, dus is zo gebeurd.

De stoomfunctie gebruik ik om te voorkomen dat de grill de zalm uitdroogt. Zodra de zalm een beetje een korstje krijgt is het klaar. Beetje peper en zout er op en smullen maar.

Dat hebben we dus ook gedaan. Bedankt hoor Gertjan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten