Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 31 maart 2016

Keuken in Hengelo bijna klaar

Op dit moment wordt in Hengelo door monteur Niklas de nieuwe keuken gemonteerd van project 718.

Zoals jullie zien staat deze keuken op klossen omdat de parketvloer er nog niet in ligt. Niklas heeft de keuken dus wat hoger gesteld zodat de vloer toch optisch onder de keuken doorloopt straks.

Persoonlijk heb ik overigens liever eerst de vloer er in en daarna pas de keuken, maar daar heb ik al eerder een blogpostje over gemaakt.


Zodra Niklas in Hengelo klaar is hoopt hij hier aan de slag te gaan bij mij in de showroom.

De bedoeling is dat hij de nieuwe S13 showroomkeuken gaat monteren.

De vorige S13 showroomkeuken staat nu immers opgesteld bij de klant van keuken project 711 in Almere.


De nieuwe showroomkeuken krijgt o.a. een houten werkblad zoals jullie op bovenstaande foto kunnen zien. Robbert heeft het alvast voor me in de olie gezet. Dit doe je ongeveer 2 a 3 keer per jaar.

Waar je ook op moet letten bij houten werkbladen (ik maak de kleine lettertjes maar even groot):

Houten werkbladen moeten worden opgeslagen in een ruimte met een temperatuur van minimum 15 graden en een luchtvochtigheid van 40-60%.
Houd er ook rekening mee dat houten werkbladen zullen werken in de breedte en lengte. Tolerantie is 5mm per 60cm.
Hout is een natuurproduct. Daarom zijn er kleurvariaties mogelijk. Deze variaties zullen na circa 6 maanden zichtbaar worden.
Houten bladen kunnen niet aan hitte worden blootgesteld.
Om kringen te voorkomen adviseer ik ook om heel voorzichtig te zijn met vocht.


De tolerantie lijkt me persoonlijk nogal aan de ruime kant, maar het staat toch echt in de leveringsvoorwaarden van de fabrikant.



Mocht je graag hout in de keuken willen, maar niet als werkblad. Dan is zo`n schuifbare snijplank wellicht een goed idee (zie de bovenstaande video).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten