Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 24 januari 2017

Zalm sous-vide met de Neff FullSteam oven

Vorige week had ik wat op het blog gezet over sous-vide met Neff. In de huidige Neff FullSteam oven kun je al sous-vide werken. Vandaar dat ik dit even wilde laten zien voor jullie. Omdat ik nu nog geen vacumeerlade heb (Neff verwacht deze medio mei) ben ik dus even naar Henk (de slager van de EmTé op Arnemuiden) geweest.


Ik heb thuis mootjes zalm gekruid en met wat olie in vacumeerzakjes gedaan. Henk heeft de zalm vervolgens voor me vacuüm getrokken. Eigenlijk ook heel handig als je van te voren dingen wilt klaar maken.


Vervolgens heb ik de FullSteam oven van Neff 1 minuut voorverwarmd op 50 graden. Daarna heb ik de gevacumeerde zalm 13 minuten op 50 graden gestoomd.


De zalm an-sich was echt gaar al zag het er niet zo uit. Voor de volgende keer zal ik méér kruiden moeten gebruiken denk ik (met name kurkuma). Ook is een warm bord echt een must want het eten wordt bij sous-vide op lage temperatuur bereid en wordt al gauw te koud.


Wordt dus nog vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten